وظایف مربی مهدکودک_ چگونه مربی مهدکودک شویم؟

وظایف مربی مهدکودک در ادامه این مقاله آورده شده است و باید توجه کنید که برای دریافت کارت مربیگری باید حداقل دیپلم را داشته باشید. البته برخی مهدکودک‌ها برای استخدام مربی شرط دارا بودن مدرک حداقل لیسانس در رشته‌هایی مثل علوم تربیتی، روانشناسی کودکان و مربیگری مهدکودک (علمی کاربردی) دارند. به علاوه برای استخدام در مهدکودک‌های دوزبانه، تسلط بر زبان انگلیسی (یا زبان‌های دیگری که مدنظر است) الزامی است.

علاوه بر تحصیلات، شرکت در دوره‌های مربی‌گری مهدکودک و دریافت مدرک این دوره برای همه افراد اجباری است. در این دوره‌ها که توسط مراکز جهاد دانشگاهی یا بهزیستی یا آموزشگاه ها برگزار می‌شوند، همه موارد الزامی برای استخدام مربی مهدکودک آموزش داده می‌شود. روانشناسی رشد، قصه‌گویی و نمایش خلاق، آشنایی با اسباب‌بازی‌ها و ابزارهای آموزشی، آشنایی با کمک‌های اولیه و بیماری‌های کودکان، آموزش مفاهیم اجتماعی و دینی، اختلالات رفتاری کودکان و کارورزی از جمله آموزش‌های ارائه شده در این دوره‌ها وجود دارد.

آموزشگاه بانوهلیا واقع درغرب تهران با برگزاری دوره های آموزشی مربی مهد کودک و پیش دبستانی و ارائه مدرک معتبر فنی و حرفه ای شما را تا تبدیل شدن به یک مربی مهد کودک خوب یاری خواهد داد.

وظایف مربی مهد کودک

وظایف مربی مهد کودک، بسته به محیط کاری و سیاست‌های مربوطه ممکن است متفاوت باشد، اما در کل شامل موارد زیر می‌شود:

مراقبت و نگهداری از کودکان

 یکی از وظایف اصلی مربی مهد کودک، مراقبت، نگهداری و توجه به کودکان است. این شامل فراهم کردن محیط امن، پاسخگویی به نیازهای فیزیکی و روانی کودکان و ارائه مراقبت‌های اولیه موردنیاز می‌شود.

برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های آموزشی

مربیان مهد کودک مسئول برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های آموزشی و سرگرمی مناسب برای کودکان هستند. این شامل فعالیت‌های آموزشی، بازی‌های آموزشی، موسیقی، هنر و سایر فعالیت‌های تربیتی است.

ارتباط با والدین

مربیان مهد کودک باید ارتباط صحیح و موثری با والدین کودکان برقرار کنند. این شامل اطلاع‌رسانی به والدین در مورد پیشرفت کودک، مشکلاتی که ممکن است برای آنها پیش بیاید و مشارکت والدین در فعالیت‌ها و تصمیم‌گیری‌های مربوط به کودکان است.

مانیتورینگ و رصد توسعه کودکان

مربیان مهد کودک وظیفه رصد و نظارت بر توسعه روانی، اجتماعی و حرکتی کودکان هستند و باید به طور دقیق این موارد را مانیتور و ثبت کنند.

مدیریت کلاس و محیط آموزشی از وظایف مربی مهدکودک

یکی از وظایف مربی مهدکودک این است که باید مسئول مدیریت کلاس و محیط آموزشی خود باشند. این شامل سازماندهی فضا، مدیریت رفتار کودکان، حفظ نظم و آرامش در کلاس و مراقبت از ابزارها و وسایل آموزشی است.

همکاری با تیم

مربیان مهد کودک باید با سایر اعضای تیم مثل معلمان دیگر، کارکنان اداری و مدیران مهد کودک همکاری داشته باشند و به منظور تأمین بهترین مراقبت و آموزش برای کودکان، با آنها هماهنگی کنند.

تربیت مربی مهد و پیش دبستانی

ویژگی های مربی خوب مهد کودک چیست؟

ویژگی‌های یک مربی خوب مهد کودک شامل مجموعه‌ای از صفات و مهارت‌ها هستند که او را برای ارائه مراقبت، تربیت و آموزش به کودکان مناسب می‌کنند. در زیر، ویژگی‌هایی که مربیان خوب مهد کودک باید داشته باشند آورده شده است:

  • علاقه و عشق به کودکان
  • صبوری و تحمل
  • توجه به جزئیات
  • مهارت‌های ارتباطی خوب
  • همکاری و تعامل با تیم
  • توانایی مدیریت کلاس و محیط آموزشی
  • خلاقیت و ابتکار

شرایط استخدام مربی مهد کودک

شرایط استخدام برای مربیان مهد کودک ممکن است بسته به سیاست‌ها، مقررات و قوانین مربوطه در هر کشور و هر منطقه متفاوت باشد. با این وجود، در بسیاری از کشورها و مناطق، شرایط استخدام مربیان مهد کودک شامل موارد زیر می‌شود:

 تحصیلات و مهارت‌ها

برای استخدام به عنوان مربی مهد کودک، معمولاً نیاز به داشتن مدرک تحصیلی مرتبط در زمینه آموزش مهد کودک یا روانشناسی کودکان است. همچنین، مهارت‌های ارتباطی، رفتار حرفه‌ای با کودکان، مدیریت کلاس و دانش مربوط به روش‌های آموزشی نیز موردنیاز است.

 گواهینامه و مجوزها

در بعضی از کشورها، ممکن است برای کار در حوزه مهد کودک گواهینامه‌ها یا مجوزهای خاصی لازم باشد. این مجوزها ممکن است شامل دوره‌های آموزشی، آزمون‌های مربوطه و یا تجربه کاری باشد.

 سابقه کار و تجربه

برخی از مراکز ممکن است برای استخدام مربی مهد کودک، نیاز به سابقه کار و تجربه در زمینه آموزش و مراقبت از کودکان داشته باشند.

شرایط کاری و مزایا

شرایط کاری مانند ساعات کاری، حقوق و مزایا، بیمه و موارد دیگر نیز در شرایط استخدام مربیان مهد کودک مهم است و باید با قوانین کاری و مقررات مربوطه تطابق داشته باشد.

حقوق مربی مهد کودک در کشور های مختلف

حقوق مربیان مهد کودک در کشورهای مختلف بستگی به عوامل متعددی دارد، از جمله اقتصاد، سیاست‌های دولت، سطح توسعه، نرخ تورم، قوانین کاری و مقررات آموزشی. به همین دلیل، حقوق مربیان مهد کودک در هر کشور می‌تواند متفاوت باشد. در ادامه، چند مثال از حقوق مربیان مهد کودک در برخی کشورها آورده شده است:

۱. ایالات متحده آمریکا: در ایالات متحده، میانگین حقوق مربیان مهد کودک بستگی به موقعیت جغرافیایی، سطح تجربه، مدرک تحصیلی و ساعات کاری دارد. بر اساس آمارهای سال ۲۰۲۱، میانگین حقوق مربیان مهد کودک در آمریکا حدود 30,000 تا 40,000 دلار در سال است.

۲. استرالیا: در استرالیا، حقوق مربیان مهد کودک ممکن است بسته به ایالت و شهرستان متفاوت باشد. به طور کلی، حدود 45,000 تا 60,000 دلار در سال برای یک مربی مهد کودک در نظر گرفته می‌شود.

۳. انگلستان: در انگلستان، حقوق مربیان مهد کودک معمولاً بر اساس سطح تجربه، مدرک تحصیلی و موقعیت شغلی تعیین می‌شود. متوسط ​​حقوق مربیان مهد کودک در انگلستان در حدود 20,000 تا 30,000 پوند در سال است.

۴. کانادا: در کانادا، میانگین حقوق مربیان مهد کودک نیز بسته به عوامل مختلف متفاوت است. بر اساس آمارهای اخیر، متوسط ​​حقوق مربیان مهد کودک در کانادا در حدود 35,000 تا 45,000 دلار در سال است.

به طور کلی، حقوق مربیان مهد کودک در کشورهای مختلف ممکن است متفاوت باشد و تحت تأثیر عوامل متعددی قرار بگیرد، از جمله شرایط اقتصادی و سیاست‌های دولت.

 خلاقیت و ابتکار

مربیان مهد کودک باید دارای خلاقیت، ابتکار و توانایی برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های آموزشی و تربیتی باشند که مناسب با نیازهای کودکان باشد.

در کل، شرایط استخدام مربیان مهد کودک بسته به سیاست‌ها و مقررات هر کشور و هر مرکز ممکن است متفاوت باشد، بنابراین مراجعه به منابع مربوطه و اطلاع‌یافتن از شرایط مربوط به استخدام در هر محل مفید خواهد بود.

دوره آموزشی تربیت مربی مهد و پیش دبستانی در آموزشگاه بانوهلیا

دوره آموزشی تربیت مربی مهد و پیش دبستانی در آموزشگاه بانوهلیا

  • آشنایی با مراحل رشد و نیازهای غرایز و علاقه مندی کودکان (مورد نیاز در مهد کودک)
  • شناخت بیماری های شایع کودکان، تغذیه، ملزومات وروش های کمک های اولیه( مورد نیاز در مهد کودک)
  • راه های انتقال نکات اجتماعی، اخلاقی، ایمنی، بهداشت و… در قالب شعر و قصه و بازی به کودکان
  • آگاهی داشتن از خصوصیات و ویژگی های یک مربی حرفه ای و توانمند
  • انواع روش های تقویت، تدوین و برنامه ریزی زبان آموزی و حواس پنج گانه
  • آموزش کامل طرح درس کودکان بر مبنای فعالیت های اساسی و جنبی بر حسب ایام سال
  • یادگیری انواع روش ها و ابزار های قصه گویی
  • یادگیری انواع روش ها وابزار های شعر خوانی
  • نحوه اجرای نمایش مناسب برای کودکان
  • آموزش با رویکرد تسهیل گری به جای تحکم در امر آموزش
  • آموزش صحیح علوم با توجه به تغییرات رشدی کودک همراه با بازی و تعامل
  • آموزش صحیح ریاضی با توجه به تغییرات رشد کودکان همراه با بازی و تعامل
  • با ارائه گواهی و مدرک بین المللی و قابل ترجمه از سازمان فنی و حرفه ای کشور

مشاهده دوره آموزشی مربی مهدکودک

یکی از بهترین پیشنهاداتی که می توان به شما برای داشتن یک شغل راحت و پردرآمد داد دریافت مدرک مربی مهدکودک است که بعد از آن می توانید به عنوان پرستار کودک در منزل خانواده ها و یا مهدکودک ها استخدام شده و شروع به کار کنید.

تماس با ما

مزایای شرکت در دوره مربی مهد کودک و پیش دبستانی در آموزشگاه بانوهلیا

آموزشگاه بانوهلیا با بیش از ده سال سابقه در زمینه آموزش و ارائه مدرک فنی و حرفه می تواند به شما کمک کند تا آموزش های منحصربه فردی را دریافت کرده و با خیال راحت در بازار کار مشغول به کسب درآمد شوید.

در آموزشگاه بانوهلیا که دو بخش بانوان و آقایان را شامل می شود، شما می توانید تا زمان دریافت مدرک فنی و حرفه ای خود از کارشناسان و مدرسین به طور رایگان مشاوره دریافت کنید و سوال های خود را از آن ها بپرسید.

همچنین با دارا بودن انواع دوره های آنلاین برای عزیزانی که در خارج از شهر تهران قرار دارند، دسترسی به این آموزش ها راحت تر شده است در صورتی که عزیزانی که قصد حضور در جلسات را به صورت حضوری دارند، می توانند با خوابگاه هایی که در نزدیکی آموزشگاه است هماهنگ کرده و در آنجا مستقر شوند.

دوستانی که قصد مهاجرت به کشور های دیگر را دارند می توانند مدرک فنی و حرفه ای مهد کودک خود را ترجمه کرده و در کشور مقصد به فعالیت در این زمینه بپردازند.

پیشنهاد می شود در از مقاله اعتبار مدرک فنی و حرفه ای در کشور های مختلف را مطالعه بفرمایید.

کارت مربیگری مهد کودک

کارت مربیگری مهد کودک در واقع مدرکی است که با ارائه آن در موسسات، می توانید در مصاحبه استخدام در مهد کودک خد قبول شوید. با توجه به حساسیت های ویژه ای که در امر یادگیری و مراقبت از کودکان وجود دارد، سازمان بهزیستی کشور استخدام مربی، بدون داشتن کارت مربیگری را امری غیر قانونی می داند و با آن برخورد خواهد کرد.

نحوه دریافت کارت مربیگری مهد کودک

با توجه به این که دریافت کارت مربیگری مهدکودک و مشغول شدن در این حرفه محدودیت سنی خاصی نداردو هم افراد بالای 18 سال می توانند در این شغل باشند، لذا انتخابی خوب برای خیلی از افراد شده است.

چنانچه تصمیم به تبدیل شدن به یک مربی مهدکودک و پیش دبستانی خوب را دارید در اولین قدم باید یک آموزشگاه معتبر یافته و در آن ثبت نام کنید، توجه داشته باشید برای دریافت کارت مربیگری مهدکودک آموزشگاه انتخابی باید مدرک ارائه کند و یا شما را به سازمان فنی و حرفه ای ارجاع دهد.

آموزشگاه فنی حرفه ای بانوهلیا می تواند به شما در پروسه ثبت نام و گذراندن دوره های آموزشی مربی مهد کودک یاری دهد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

مرتبط پست

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *