استعلام گواهینامه فنی و حرفه ای

استعلام گواهینامه فنی و حرفه ای

گواهینامه های مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای به صورت الکترونیکی صادر و به مهارت آموختگان اعطا می گردد. متقاضیان جهت دریافت این گواهینامه باید ابتدا هزینه ای را پرداخت و سپس گواهی خود را از طریق قسمت استعلام گواهینامه های سایت سازمان فنی و حرفه ای دانلود و پرینت نمایند.

مهارت آموزان پس از این که دوره آموزشی خود را با موفقیت گذرانده و در آزمون های هماهنگ و ادواری فنی و حرفه ای نمره حد نصاب را دریافت کردند می توانند برای اخذ گواهینامه فنی و حرفه ای اقدام نمایند . تمامی گواهینامه های مهارت در بخش استعلام گواهینامه سایت فنی و حرفه ای موجود می باشد و متقاضیان با وارد کردن اطلاعات خود می توانند آن گواهی را دریافت نمایند .

برای دریافت گواهینامه مهارت ابتدا باید هزینه ای را به عنوان هزینه دانلود گواهی واریز کرد تا کد شناسایی به داوطلب تعلق گرفته و امکان دانلود کارت مهارت فراهم گردد . در ادامه مقاله به توضیح نحوه استعلام گواهینامه های فنی و حرفه ای پرداخته تا مهارت آموختگان از طریق دریافت آن مطلع شوند .

مراحل استعلام گواهینامه فنی و حرفه ای

گواهینامه های فنی و حرفه ای که به آن ها کارت مهارت نیز گفته می شود، دارای انواع مختلفی هستند که در موقعیت های مختلف مانند پیدا کردن شغلی متناسب با مهارت فرد و یا برگزاری کلاس ها و سمینارها می تواند به فرد کمک نماید.

تمامی فعالیت های مربوط به سازمان فنی و حرفه ای مانند ثبت نام کلاس های آموزشی، شرکت در آزمون ها، دریافت کارت ورود به جلسه و … به صورت اینترنتی و از طریق سایت portaltvto.com انجام می شود. بنابراین متقاضیان دریافت گواهینامه مهارت ابتدا باید به سامانه آموزش فنی و حرفه ای مراجعه کرده و سپس اقدامات زیر را انجام دهند.

 مراجعه به سایت سازمان فنی و حرفه ای

 انتخاب گزینه استعلام گواهینامه فنی و حرفه ای

 انتخاب گزینه استعلام گواهینامه جدید

 پرداخت هزینه دریافت گواهینامه و دریافت کد شناسایی

 تکمیل فرم مربوطه و دانلود گواهینامه

در صورتی که قبلا مهارت آموزان هزینه دریافت گواهینامه را پرداخت کرده و دارای کد شناسایی فنی و حرفه ای هستند، می بایست به جای انتخاب گزینه استعلام گواهینامه جدید بر روی گزینه استعلام گواهی کلیک کنند. در این بخش احتیاجی به وارد کردن کد شناسایی نیست، بلکه با ثبت کد ملی و شماره شناسنامه می توان فایل گواهینامه فنی و حرفه ای را دانلود و پرینت نمود.

گواهینامه های فنی و حرفه ای دارای انواع مختلفی هستند که همین امر سبب می شود کاربرد هر یک با دیگری متفاوت باشد. همچنین داوطلبان می توانند در رشته هایی که به آن ها علاقه مند هستند شرکت کرده و گواهینامه مهارت همان رشته را دریافت نمایند. برای اطلاع از انواع مدارک و لیست رشته های فنی و حرفه ای می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

آموزشگاه فنی و حرفه ای بانو هلیا با برگزاری انواع دوره های آموزشی در زمینه استانداردهای مراقبت و زیبایی، خدمات آموزشی، بهداشت و ایمنی، گیاهان دارویی و امور مالی و بازرگانی به علاقه مندان مدرک معتبر فنی و حرفه ای اعطا می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با زمان و قیمت دوره های آموزشی با ما در تماس باشید.

نحوه استعلام گواهینامه فنی و حرفه ای

به منظور رفاه حال داوطلبان راهنمای تصویری نحوه استعلام گواهینامه فنی و حرفه ای را در زیر ارائه داده ایم تا متقاضیان پس از اعلام نتایج آزمون های فنی و حرفه ای بتوانند گواهینامه خود را به راحتی دریافت نمایند.

 ابتدا به سایت سازمان آموزش فنی و حرفه ای مراجعه کرده و بر روی گزینه پرداخت الکترونیکی جهت دریافت کد شناسایی کلیک نمایید.

 

استعلام گواهینامه

اطلاعات خواسته شده را تکمیل نموده و سپس کد شناسایی مشخص شده را برای خود یادداشت نمایید.

 هزینه دریافت گواهینامه فنی و حرفه ای که معمولا تا 100 هزار تومان است را پرداخت کنید.

 

استعلام گواهینامه

 مجددا به صفحه اصلی سایت سازمان فنی و حرفه ای مراجعه کرده و گزینه استعلام گواهینامه را انتخاب کنید.

 

استعلام گواهینامه

 بر روی استعلام گواهینامه جدید کلیک کنید تا صفحه زیر به نمایش درآید.

 

استعلام گواهینامه

 پس از ثبت اطلاعات و انتخاب گزینه جستجو ، گواهینامه داوطلب به صورت زیر قابل دریافت و پرینت می باشد.

 

استعلام گواهینامه

داوطلبانی که هنوز در آزمون مهارت فنی و حرفه ای شرکت نکرده اند می توانند برای اطلاع از زمان برگزاری آزمون هماهنگ و یا ادواری خود به مطالعه مقاله زیر پرداخته و از زمان دریافت کارت ورود به جلسه و حضور در حوزه آزمون مطلع شوند. همچنین داوطلبانی که در دوره های هلال احمر شرکت کرده اند نیز پس از دریافت گواهینامه آموزشی هلال احمر می توانند در موقعیت های شغلی مختلف استدام شوند.

مرتبط پست

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *