پرداخت هزینه گواهینامه فنی حرفه ای- بانوهلیا

افرادی که با گذراندن دوره های آموزشی فنی وحرفه ای نمره قبولی را دریافت کرده اند، برای مشاهده مدرک فنی و حرفه ای خود بایستی به سایت و سامانه پرداخت آنلاین فنی و حرفه ای مراجعه کرده و بعد از پرداخت هزینه گواهینامه فنی و حرفه ای نسبت به دریافت گواهینامه خود اقدام کنند.

معرفی سامانه پرداخت هزینه صدور گواهینامه فنی حرفه ای

متقاضیان دوره های فنی حرفه ای می توانند مستقیما زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای و یا آموزشگاه های آزاد اقدام به دریافت گواهینامه فنی حرفه ای کرده و شروع به فعالیت در رشته مورد نظر خود کنند. همان طور که می دانیم برای دریافت مدرک فنی  حرفه ای در ابتدا نیاز است هزینه آن پرداخته شود، سازمان فنی حرفه ای با راه اندازی سامانه پرداخت هزینه صادر کردن گواهینامه فنی حرفه ای به صورت آنلاین،  پرداخت هزینه مدرک فنی حرفه ای را برای داوطلبان بسیار آسان کرده است.

افراد خواهان دریافت مدرک فنی حرفه ای می توانند با مراجعه به سایت pay.portaltvto.com و وارد کردن کد ملی خود نسبت به دریافت مدرک اقدام کنند. در ادامه از سایت آموزشگاه فنی حرفه ای بانوهلیا به بررسی دقیق نحوه پرداخت هزینه گواهینامه فنی حرفه ای خواهیم پرداخت.

در نظر داشته باشید که در صورتی که نمره قبولی را دریافت کرده اید بلافاصله بعد از آن نمی توانید هزینه دریافت گواهینامه فنی حرفه ای را بپردازید. ممکن است دو تا سه هفته زمان ببر تا شما بتوانید هزینه مدرک فنی حرفه ای را پرداخته و آن را دریافت کنید.

مدارک لازم برای پرداخت هزینه گواهینامه فنی حرفه ای

  • کد ملی
  • داشتن کد یکتا (کد اختصاصی که باید از عدل ایران دریافت شود.)در صورتی که اتباع غیر ایرانی هستید.

مراحل پرداخت هزینه گواهینامه فنی حرفه ای

pay.portaltvto.com بعد از ورود به لینک در سایت اصلی فنی و حرفه ای کد ملی خود را وارد کنید و در صورتی که اتباع غیر ایرانی هستید، گزینه ملیت غیر ایرانی را وارد کرده و  کد اختصاصی هنرجو را نیز وارد کنید.

در مرحله بعدی کد امنیتی را با دقت وارد کنید و کلید سبز رنگ جستجو را زده و منتظر بمانید.

در این مرحله به صورت خودکار تمامی گواهینامه های فنی و حرفه ای شما  که  باید هزینه شان را پرداخت کنید تا برایتان قابل مشاهده شود را خواهید دید.

در نظر داشته باشید که اگر در بخش کد سفارش، شماره درج شده بود این معنی را می دهد که قبلا هزینه گواهینامه را پرداخت کرده اید. در غیر این صورت  بعد از پرداخت تمامی هزینه های گواهینامه می توانید آن را مشاهده کرده و مدرک خود را پرینت بگیرید.

هزینه صدور گواهینامه فنی حرفه ای در سال 1403

با توجه به این که در گذشته جعل و سوء استفاده از  گواهینامه های فنی حرفه صادر شده بسیار دیده می شد، بنابراین برای جلوگیری از جعل چندین سال است که گواهینامه های کاغذی صادر نمی شود. به این صورت که با دادن یک کد شناسایی به هنرجو و کار آموز فرد می تواند گواهینامه خود را بعد از پرداخت هزینه دریافت کند.

سوالی که ممکن است برای همه کارآموزان پیش بیاید این است که هزینه صدور گواهینامه فنی حرفه ای در سال 1403 چقدر است؟  هزینه صادر کردن گواهینامه فنی حرفه ای در سال 1403 به مبلغ صد هزار تومان در نظر گرفته شده است و افرادی که نمره قبولی را دریافت کرده اند، برای مشاهده و پرینت گواهینامه نیاز است حتما این مبلغ  را پرداخت کنند.

صدور گواهینامه فنی حرفه ای چه مدت طول می کشد؟

بعد از اطلاع از قبولی در دوره آموزشی گذرانده شده باید نسبت به واریز هزینه صدور گواهینامه اقدام کنید. بعد از پرداخت هزینه گواهینامه تقریبا دو ماه طول می کشد تا مدرک شما صادر شود.

سوال و جواب گواهینامه فنی حرفه ای

آیا قبل از صدور گواهینامه فنی حرفه ای اصلی می توان گواهی قبولی دریافت کرد؟

بله شما می توانیدبا مراجعه به سایت www.portaltvto.com و کلیک بر روی استعلام گواهینامه ، گواهینامه موقت را دریافت کنید.

کد شناسایی مورد نیاز برای استعلام مدرک فنی حرفه ای را از کجا دریافت کنیم؟

بعد از پرداخت هزینه صدور گواهینامه به شما کد شناسایی داده خواهد شد.

آیا گواهینامه فنی حرفه ای المثنی دارد؟

باید توجه داشته باشید که در صورت مفقودی گواهینامه مهارت، المثنی ندارد .  اما در صورتی که گواهینامه خود را مفقود کرده اید می توانید مجددا با پرداخت هزینه گواهینامه آن را دوباره دریافت کنید.

برای شرکت در دوره های فنی حرفه ای چه مدارکی نیاز است؟

  • اسکن عکس
  • اسکن کپی کارت ملی
  • برای اخذ کارت ازمون یا گواهینامه تنها دانستن مشخصات شناسنامه ای کافی می باشد.
آزمون های فنی و حرفه ای به چه صورت برگزار می شود؟ کتبی و یا عملی؟ شرایط قبولی در آزمونهای فنی حرفه ای چیست؟

آزمون ها هم به صورت عملی و هم به صورت کتبی برای تمامی دوره های آموزشی برگزار می شود، در صورتی که متقاضی با احتساب ضرائب مقرر (۷۰ ≤نمره آزمون عملی × ۷۵% + نمره آزمون کتبی × ۲۵% = معدل ) حد نصاب معدل ۷۰ را کسب ننماید می بایست پس از طی دوره جبرانی و رفع کسر مهارت در آزمون مجدد عملی همزمان با آزمون کارآموزان مرحله بعد شرکت نماید.

ترجمه گواهینامه های مهارت چگونه انجام می گیرد؟

شما می توانید با مراجعه به دارالترجمه رسمی و دریافت نامه از دارالترجمه خطاب به اداره کل فنی و حرفه ای جهت بررسی اصالت  و بعد از آن مراجعه به اداره سنجش و ارزشیابی فرم درخواست خود را همراه با ارائه مدارک  تحویل دهید. همچنین باید تاییدیه اصالت و نمرات را برای ارائه به دارالترجمه همراه داشته باشید.

شما می توانید با مراجعه به سایت بانوهلیا و مشاهده تمامی دوره های آموزشی این آموزشگاه و اطلاع از مبلغ آن ها نسبت به ثبت نام در این دوره های آموزشی اقدام کنید. بعد از گذراندن دوره ها توسط آموزشگاه به سازمان فنی  حرفه ای برای آزمون و دریافت گواهینامه معرفی خواهید شد.

لطفا با ما در تماس باشید.

مرتبط پست

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *