آرایش و پیرایش

تمام آنچه در مورد رشته آرایشگری و پیرایشگری زنانه باید بدانیم.

در این مقاله سعی داریم ضمن آشنا کردن شما هنرجویان عزیز و آرایش و پیرایشگری زنانه به سوالات زیر پاسخ دهیم.

۱. آرایشگری و پیرایشگری شامل چه سرفصل هایی می باشد.

۲. با داشتن مدرک آرایشگری و پیرایشگری چه مهارت هایی به دست می آوریم و از چه مزایایی بهره مند می شویم.

۳. یک مرکز مناسب جهت آموزش و ارائه مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای چه ویژگی هایی دارد.

و با معرفی بهترین مرکز آموزش رشته آرایش و پیرایش شما را در زمینه آموزش و حرفه ای شدن همراهی می نماییم.

امروزه در جامعه و اطراف زیاد از واژه آرایش و پیرایش استفاده می‌شود که آرایش در برگیرنده تمام کارهای آرایشی همانند میکاپ و شینیون و از طریق اضافه کردن یا حالت دادن مو ها زیبایی ها را دو چندان می‌کند و بیشتر برای بانوان استفاده میشود و پیرایش از مصدر پیراستن به معنی هرس کردن، کوتاه کردن، کم کردن موهای زائد و فرم دادن به موها شما را در حفظ زیبایی ها و افزایش آن یاری می کند.

اولین انسان هایی که به آراستگی ظاهر و آرایش خود پرداختند مصریان باستان بودند که عمدتاً مصریان اطراف چشمان خود را با رنگ‌های سبز و خطوط سیاه رنگی آرایش می کردند. ملکه کلئوپاترا با کشیدن سرمه به دور چشمانش می خواست به آن قدرت نفوذ بیشتری ببخشد. پادشاهان ایرانی و عرب به گذاشتن زیورآلات به گوش ها و ریش هایشان، پادشاهان فرانسوی و انگلیسی به گذاشتن کلاه گیس بلند خود معروف بودند. مردم قبایل سیاه پوست و سرخ پوست علاوه بر به کار بردن رنگ های شاد و زنده در چهره خود آرایش و پیرایش می‌کردند.

بهترین روش آرایش و پیرایش در دنیای امروز این است که عیب ها را بپوشاند و مناسب با مکان، زمان، سن و موقعیت اجتماعی افراد باشد. خدمات زیبایی زنان شامل قرینه سازی ابرو، کوپ، آرایش و پیرایش صورت، شینیون، براشینگ میکاپ، رنگ و مش و لایت، فر و بافت مو، خدمات ناخن، اپیلاسیون، گریم و آرایش عروس است.

ایران هفتمین کشور مصرف کننده مواد آرایش در دنیا و دومین کشور خاورمیانه است. ژاپن اولین مصرف کننده مواد آرایشی در جهان است.

از آنجایی که امروزه بانوان ما علاقه وافری به زیبایی فرد، اشتغال، حرفه آرایشگری و تاسیس سالن های زیبایی دارند، می‌توانند با حضور در دوره های آرایشگری و پیرایشگری زنانه و کسب مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای مجوز تاسیس سالن و زمینه اشتغال و کارآفرینی را فراهم نمایند، همچنین عزیزانی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند، از آنجایی که مدارک فنی و حرفه ای قابل ترجمه و بسیار معتبر در جوامع بین ‌المللی می باشند می توانند از امتیازات ویژه آن بهره ‌مند شوند.

این رشته به عنوان رشته مادر در برگیرنده تمام تخصص ها به صورت اولیه و پیش زمینه برای حرفه‌ای شدن شماست. شما می‌توانید با حضور در این دوره با پایه های اساسی و اولیه رئوس آرایشگری آشنا شده و ضمن یادگیری مهارت های کلی، زمینه‌ساز سنجش علاقه و استعداد شما در شاخه ای از هنر مورد علاقه شما باشد.

سرفصل هایی که در دوره آرایشگری و پیرایشگری آموزش داده می‌شود شامل:

۱. آماده کردن مشتری قبل از شروع کار

۲. آماده کردن محیط کار

۳. پیشگیری از حوادث احتمالی در محیط کار

۴.تمیز و ضدعفونی کردن وسایل کار در آرایشگاه

۵. تفکیک انواع پوست و مو

۶. شناخت استاندارد محصولات شیمیایی و آرایشی

۷. کوتاه کردن موها کوپ

۸. حالت دادن موهای کوتاه

۹. حالت دادن موهای بلند (شینیون)

۱۰. محافظت از موها با محصولات آرایشی و بهداشتی

۱۱. رنگ کردن موها

۱۲. مش کردن

۱۳. درست کردن ناخن مانیکور

۱۴. آرایش کردن صورت میکاپ

امروزه در جامعه و اطراف زیاد از لفظ آرایش و پیرایش استفاده می‌شود که به معنی عملیاتی است که ظاهر فرد (بیشتر روی و موی) را زیباتر جلوه دهد. معمولاً در ایران آرایش (به معنی افزودن) برای زنان و پیرایش (به معنی کم کردن) برای مردان به کار میرود.

اولین مردمانی که از برگ و صمغ درختان و دوده چراغ و اکسید آهن لوازم آرایشی درست کرده و استفاده می کردند حدود ۳۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح مصریان بودند. در قرن پانزدهم ایتالیا به عنوان مرکز زیبایی مورد توجه قرار گرفت، در این زمان آرایش چشم زیاد باب نبود و بیشتر سرخی گونه ها لب ها رایج بود، در قرن هجدهم از قرمزی لب و گونه کم شد و به صورتی متمایل شد.

در قرن نوزدهم مادام و کولاس اول این نوع سایه، رژلب و رژگونه های رنگی و مخلوط کرم های آرایشی با گیاهان دارویی را وارد بازار کرد. از زمان جنگ جهانی تا به امروز دنیای آرایش سه مرحله را حل کرده، مرحله اول سال های جنگ، سال رکور لوازم آرایشی بود، دوم از ۱۹۴۶ تا 1980 به دوره افراط و زیاده روی آرایش معروف است و سوم از ۱۹۸۰ تا امروز که آرایش و پیرایش به شکل ترمیمی و تکمیل کننده عیوب صورت است. برای افراز زیر ۳۰ سال فقط استفاده از کرم های ضد آفتاب و بعد از آن می توان از کرم های کلاژن نیز استفاده کرد.